mithilda

Filmtips

Kategori: Allmänt

Hej hopp sådär i juletider!!
Tänkte slänga in lite filmtips, för er som faktiskt hinner vara hemma och kolla, och inte är mitt uppe i all julhets. Fan. Jag som älskar julhets. Jag vill också vara på julbord, eller rulla köttbullar eller baka rockyroads.. Men icke! Inhandlade mina sista julklappar idag, med nöd och näppe. Mår fortfarande illa och är yr så orkar inte göra någonting. Att må illa är från och med nu det värsta som finns. JÄVLA TABLETTER! usch. Nej men för att vara positiv så håller jag alla tummar jag äger för att må bra och vara taggad på julafton och juldagen. Jag längtar så till juldagen, tycker det är en skitrolig dag och jag tycker inte alls det är jobbigt med allt folk som är ute, tvärtom, det är ju det som är roligt! Wiho.
 
1. "Hanna" - Såg den häromdagen, GRYM actionthriller, som handlar om en 14 årig flicka som uppfostras av sin far i skogen till att bli en kallhjärtad dödsmaskin. Allt i ett försök att komma åt den agent som mördade hennes mor..
 
 
2. "Step up revolution"- Såg dena igår med Fanny. Älskar du dansfilmer som "honey" "step up" "bring it on" osv, så är detta en film för dig!! Själv älskar jag dansfilmer, de är så enkla att titta på, kärlek och dans som alltid slutar med "happy ever after"... Tänk om livet vore så lätt? ;)
 
 
3. "Magic Mike" -Som säkert alla redan har sett, men ändå.. Channing Tatum (!!) spelar den manliga strippan  Mike som får i uppgift att ta hand om en yngre nykomling (Pettyfer), De lever livet och tjänar enkla pengar tills det går lite för långt och de hamnar i trubbel... SE DEN!
 
4. "Savages" - Inte världens bästa film men tycker ändå den är värd att se! En film om droger, våld och en annorlunda kärlek. Gillar att Serena från "Gossip Girl" är med, fantastiskt vacker kvinna!
 
 
5. "Chernobyl Diaries"- buhuuu, rysare! Såg den igår, riktigt otäck men bra. Tycker det är svårt att hitta skräckfilmer som inte går överstyr, men denna va helt okej! Handlar om ett gäng som åker till den Kärnkraftolycksdrabbade staden Chernobyl, Där strålningen är livsfarlig. De ska bara stanna i några timmar, men så slutar bilen att fungera... Och tror ni de är ensamma?! hehee
 
 
Hör av er om ni vill ha fler tips, eller om någon av filmerna sög, haha!
pusssis.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: